Laman Berkaitan

Jumaat, 18 November 2011

Google Lancar Mood Verbatim

Google! Sapa tak kenal angkat tangan cepat! Hehe.. Tipula kalau ada yang kata tak kenal pakcik google nie kan... Google ni lebih dikenali dengan produck Google Search dia. Hampir kesemua pengguna web pernah menggunakan perkhidmatan google ni untuk membuat carian di internet. Tapi baru-baru ni google melancarkan satu mood baru dalam proses pencarian, mood tu dipanggil Google Verbatim!
Okey, penerangan ringkas berkenaan dengan mood baru nie. Biasanya kalau kita nak search sesuatu kat google ni, misalnya kita taip `saya suka kamu` cewah.. tu contoh jela.. Kadang-kadang tak keluarkan web yang ada sama macam tu? Mesti pakcik google ni akan buat pembetulan sikit pada apa yang kita nak search tu ataupun pakcik google akan cuba samakan dengan apa yang ada pada internet. Tapi dengan mood verbatim ni, apa yang kita taip kan keluar sebijik! Misalnya kat sini, `Resepi Ayam Goreng Itali` tekan je `Search`.. Zruuppppp!!!! haa... sebijik keluar macam ayat kita taip tu.. so tak da lah pakcik google ni melencong kat tempat lain.. Apa kata korang cuba sendiri benda nie. Nak guna senang je.. search je apa-apa yang korang nak.. pasu tengok belah kiri tu akan ada tulis `More Search Tool`, klik situ dan cari perkataan `Verbatim`. Haa.. pastu jadi lah mood tu.. Selamat mencuba ya kawan-kawan!!

*p/s: mood ni akan lebih memudahkan budak-budak U terutamanya untuk cari bahan untuk asigment mereka.. Yuhuu.... jangan sama isi asigment ngan budak-budak kelas yang lain dah la ye pasni... hihi.. ^_^

0 comments:

Catat Ulasan